Om oss
En strategisk aktør i virksomheters omstillingsprosesser
Primesource er et konsulentfirma med kongstanken å være foretrukken leverandør av nøkkelpersoner innenfor digital fornyelse.
Med nøkkelpersoner mener vi erfarne konsulenter som har bevist at de:
- Forstår, kan påvirke, og arbeider systematisk mot et strategisk målbilde
- Setter seg fort inn i enkeltheter i de problemstillingene som er mest avgjørende for å få fremdrift i riktig retning
- Har personlige egenskaper som er nødvendige for å mestre de store, små, og ofte uventede situasjoner under krevende omstillingsprosesser
- Har faglig tyngde innenfor sektorer, teknologi, og metodeverk som gjør at de fort kommer i gang i nye situasjoner
- Foretrekker utfordringer og søker kontinuerlig egenutvikling både på egne og sine kollegaers vegne
Med digital fornyelse mener vi omfattende endringer som digital teknologi gjør mulig eller støtter.
Dette utgjør antagelig størstedelen av investeringer i norsk økonomi i dag: i tillegg til programmer som har åpenbare IT-elementer (outsourcing og rasjonalisering av infrastruktur, automatisering av prosesser, innovasjon i digitale brukergrensesnitt), så muliggjør digitalisering innovasjoner også innenfor logistikk, markedsføring, navigasjon, instrumentstyring, produksjon, beslutningsstøtte, og annet som påvirker menneskers liv og adferd i nær sagt alle henseende.
Vi ble grunnlagt sent i 2009 av tre konsulentveteraner som oppdaget at de hadde felles verdier i sitt arbeid og perspektiv på kundenes behov. Vi har vokst organisk gjennom årene og har hatt spennende oppdrag i noen av Norges mest krevende omstillingsprogrammer, både i offentlig og privat sektor.
Våre verdier kan sammenfattes slik:
- Vi er til å stole på – vi lever av ryktet vårt, og derfor må vi bygge tillit hos våre kunder og samarbeidspartnere, slik at vi alltid kan stå rakrygget og trygge på at vi har vist integritet i alt vi har gjort
- Vi leverer godt håndverk – vi er stolte over det vi kan og det vi lærer og går alltid inn for vellykkede leveranser hos våre kunder. Vi bestreber oss etter ”best practice”, som vi både drar nytte av og bidrar til
- Vi gjør kunden bedre – i tillegg til vellykkede leveranser skal vi bidra til å løfte våre kunders kunnskap og kompetanse gjennom vårt arbeid
- Vi er positive – uansett utfordringer og problemstillinger er vi positive og løsningsorienterte. Våre holdninger påvirker vår adferd, og vår adferd påvirker våre kollegaer, kunder, partnere, og alle som er nødvendige for å lykkes med omstillingene